Την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ από τη Δευτέρα, όπως ανακοίνωσε η κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού, 4,5 χρόνια μετά την τελετή εγκαινίων στη Θεσσαλονίκη.
Ο ΤΑΡ, αγωγός μήκους 878 περίπου χιλιομέτρων, αποτελεί το ευρωπαϊκό σκέλος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ενός έργου που προσφέρει δυναμικότητα για τη μεταφορά 10 δισ. κυβικών μέτρων το χρόνο, νέων ποσοτήτων φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν προς πολλαπλές αγορές της Ευρώπης, ενώ έχει σχεδιαστεί με τη δυνατότητα διπλασιασμού της δυναμικότητάς του σε 20 δισ. κυβικά μέτρα.
Ο Λούκα Σιεπάτι, διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΡ, σε δηλώσεις του υπογραμμίζει την σταθερή εμπιστοσύνη και ακλόνητη στήριξη όλων των κυβερνήσεων κατά μήκος του αγωγού, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ προσθέτει: «Σταθερή εμπιστοσύνη και ακλόνητη στήριξη των μετόχων μας, όλων των κυβερνήσεων κατά μήκος της αλυσίδας αξίας του αγωγού, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ΤΑΡ συμβάλλει διπλά στο στόχο της ενεργειακής διαφοροποίησης: προσφέρει ταυτόχρονα μία νέα, αξιόπιστη και βιώσιμη ενεργειακή οδό, καθώς και μία νέα πηγή προμήθειας φυσικού αερίου που θα εφοδιάσει εκατομμύρια καταναλωτές στην Ευρώπη κατά τις επόμενες δεκαετίες».
Από την πλευρά του, ο Μουράντ Χεϊντάρωφ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΡ, πρόσθεσε: «Ο ΤΑΡ είναι ένας καινοτόμος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη κι ένα από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα συστήματα μεταφοράς ενέργειας. Ως βασικό τμήμα του μήκους 3.500 χλμ. Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο ΤΑΡ συνδυάζει στρατηγικά και ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά. Εξασφαλίζει τον ενεργειακό ανεφοδιασμό της Ευρώπης από μία ακόμη πηγή και στηρίζει τους στόχους της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ολοκληρωμένης αγοράς ενέργειας και την επίτευξη βιώσιμου, ασφαλούς και διαφοροποιημένου ενεργειακού μείγματος, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια».
Ο αγωγός ΤΑΡ διασχίζει την Ελλάδα (550 χλμ.), την Αλβανία (215χλμ.) και την Αδριατική Θάλασσα (105 χλμ.) και εξέρχεται στη στεριά στην Ιταλία. Αποτελείται από 55.000 σωληναγωγούς, συνολικού βάρους 520.000 τόνων, που τοποθετήθηκαν σε μέγιστο υψόμετρο 2.100 μ. στα βουνά της Αλβανίας ως μέγιστο βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα.
Για την κατασκευή του χρειάστηκαν περισσότερες από 50 εκατομμύρια ανθρωπο-ώρες ενώ εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 3.9 δισ. ευρώ.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Οι μέτοχοι του ΤΑΡ ενέκριναν την ανάπτυξη και κατασκευή του έργου στα τέλη του 2013.
Πηγή: www.newsbeast.gr