Έχασε την αίγλη του το Κολωνάκι - Ο νέος σταθμός του Μετρό και η υποτίμηση της περιοχής - celebs.gr

Breaking

Έχασε την αίγλη του το Κολωνάκι - Ο νέος σταθμός του Μετρό και η υποτίμηση της περιοχής

featured image

Το οδοιπορικό της «δημοκρατίας» αποτυπώνει το μπάχαλο που επικρατεί στην ελίτ περιοχή αλλά και τις αρνητικές αντιδράσεις των κατοίκων

Αποκαρδιωτική είναι τους τελευταίους τρεις μήνες η εικόνα στο πολυσύχναστο και άλλοτε κομψό Κολωνάκι, που μαγνήτιζε με την κοσμοπολίτικη αύρα του, αφού τα έργα για τη Γραμμή 4 του μετρό είχαν ως αποτέλεσμα να περιφραχτεί η κεντρική πλατεία και να χαθεί ο πνεύμονας πρασίνου που δέσποζε στην ελίτ περιοχή του κέντρου της Αθήνας, δίνοντας τη θέση του σε σκόνες, χώματα, φωνές και φορτηγά!

  • Από την Ιωάννα Τσέφλιου

Το οδοιπορικό της «δημοκρατίας» στο Κολωνάκι αποτυπώνει τη δυσαρέσκεια των κατοίκων γι’ αυτή την καταστροφική παρέμβαση, αφού η περιοχή με την ευρωπαϊκή ατμόσφαιρα μετατράπηκε σε «κρανίου τόπο» από τον Οκτώβριο, όταν άρχισαν τα έργα. Παρόλο που η εικόνα, που θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο, αποσκοπεί στην επέκταση του μετρό, το εργοτάξιο και τα φορτηγά έχουν προκαλέσει ήδη τις αντιδράσεις των κατοίκων και των επιχειρηματιών της περιοχής, αφού η αναστάτωση και ο θόρυβος έχουν μειώσει αισθητά την κίνηση στους εμπορικούς δρόμους και τα καταστήματα έχουν ήδη δει τους τζίρους τους να παίρνουν την κατιούσα.

[expander_maker more=»Διαβάστε περισσότερα» less=»…»]

«Θα καταστραφείς παιδί μου»: Τα ουρλιαχτά της Ελένης Μενεγάκη για το «κόλλημα» του Άγγελου Λάτσιου

Η ανάπλαση της πλατείας Κολωνακίου ολοκληρώθηκε μόλις το 2005 και αποτέλεσε ένα έργο προϋπολογισμού 941.000 ευρώ, που τότε είχε προκαλέσει αντιδράσεις και διενέξεις. Όμως η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι εκείνη την περίοδο οι πολίτες αντιλαμβάνονταν πως η ανάπλαση γινόταν με σκοπό την ανάδειξη του δημόσιου χώρου. Σήμερα, 17 χρόνια μετά, το έργο δεν υπάρχει πια, με την απόφαση για τον σταθμό του μετρό να διχάζει τους κατοίκους, που επικαλούνται ότι πολύ κοντά στην περιοχή του Κολωνακίου βρίσκονται τόσο ο σταθμός Ευαγγελισμός όσο και ο σταθμός Σύνταγμα, επομένως δεν θα χρειαζόταν να γίνει άλλος και να καταστραφεί εξ ολοκλήρου η όμορφη πλατεία.

Ο σταθμός Κολωνάκι χωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη, και πρόκειται να είναι ένας από τους 15 νέους σταθμούς της Γραμμής 4. Η γραμμή αυτή θα συνδέεται με τις υφιστάμενες γραμμές του μετρό, με ανταπόκριση σε δύο σταθμούς (Πανεπιστήμιο/ Ευαγγελισμός), ενώ θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 13 χιλιομέτρων από το Αλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι έως το Γουδή, εντός των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Το έργο, που συμβασιοποιήθηκε το καλοκαίρι, έχει προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ και διάρκεια κατασκευής τα οκτώ χρόνια. Κάτι που, όπως λένε κάτοικοι της περιοχής του Κολωνακίου, αποκλείεται να ισχύσει, αφού είναι πεπεισμένοι πως στην καλύτερη των περιπτώσεων η πλατεία θα «ελευθερωθεί» το μακρινό 2032!

«Είναι απαράδεκτο. Τόσα χρόνια ζω στο Κολωνάκι, αυτό το πράγμα δεν το έχω δει ποτέ. Η πλατεία έχει κλείσει, επικρατεί το χάος. Ημασταν ήρεμη περιοχή πριν από τα έργα, βγαίναμε το πρωί, απολαμβάναμε τον καφέ μας, τώρα μία μόνιμη βαβούρα. Αφού είναι δίπλα ο σταθμός Ευαγγελισμός, τι τον ήθελαν κι άλλο σταθμό; Ισα ίσα για να κόψουν τα δέντρα και να χαθεί η ομορφιά της περιοχής;» δήλωσε στη «δημοκρατία» ο κύριος Ανδρέας, που κατοικεί στην περιοχή από το 1985.

«Το Κολωνάκι ήταν μέσα στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς τη φασαρία της Αθήνας. Κατάφερνε πάντα να διατηρεί την αίσθηση της γειτονιάς, ενώ ήταν δίπλα σε όλα. Είχε κρατήσει την αύρα του παρελθόντος, ενώ παράλληλα οι ρυθμοί του ήταν εναρμονισμένοι με την απαιτητική καθημερινότητα. Πλέον μιλάμε για μία περιοχή όπως όλες οι άλλες, με γκρίζες τσιμεντένιες εικόνες και κανένα ίχνος πρασίνου και γαλήνης. Κοίτα μαυρίλα! Απελπισία με πιάνει!» συμπλήρωσε η κυρία Ελένη Τ., που καθόταν σε ένα παγκάκι παρέα με το σκυλάκι της, ελάχιστα μέτρα από την περιφραγμένη πλέον πλατεία.

Απόγνωση! «Η κίνηση στις επιχειρήσεις εστίασης έχει μειωθεί κατά 30%-35%»

Η νέα τάξη πραγμάτων στην περιοχή έχει τεράστιο αντίκτυπο και στα καταστήματα εστίασης, τα οποία είδαν ξαφνικά την κίνηση να μειώνεται αισθητά και τα ταμεία να αδειάζουν.


«Δεν υπάρχει ζωή στην πλατεία. Εμείς βρισκόμαστε ακριβώς πάνω στα έργα και η κίνηση έχει μειωθεί κατά 30%-35%. Ο κόσμος έχει αραιώσει αισθητά και σε αυτό παίζουν τεράστιο ρόλο τα έργα που γίνονται τους τελευταίους μήνες, σε συνδυασμό με τα μέτρα για τον κορονοϊό. Είναι πολυπαραγοντικό το ζήτημα, πιστεύω, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει τεράστιος θόρυβος μέσα στη μέρα. Τα έργα ξεκινούν από νωρίς το πρωί, επομένως, όταν ανοίγουμε το μαγαζί, αντικρίζουμε αυτήν την εικόνα με τα φορτηγά και τη βαβούρα. Η κίνηση στην περιοχή έχει επηρεαστεί σίγουρα από αυτούς τους δύο παράγοντες» είπε στη «δημοκρατία» ο υπεύθυνος του καταστήματος Lykovrisi Athens Δημήτρης Θώδας.

Στο ίδιο κλίμα σχολίασε την κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες και ο υπεύθυνος του καταστήματος Mexico Mi Amor Αλέξανδρος Συρόπουλος. «Σίγουρα η επίδραση των έργων είναι αρνητική στην περιοχή. Προφανώς έχει παίξει ρόλο και η κατάσταση με τον κορονοϊό, αλλά υπάρχει μία συνεχής αναστάτωση λόγω των έργων. Δεν ξέρω αν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς ο σταθμός, αλλά σίγουρα έχει μειωθεί η κίνηση στο Κολωνάκι τους τελευταίους μήνες» υποστήριξε.

Αυστηρός Μητσοτάκης: «Είμαστε με τους Ουκρανούς, θα αντιδράσουμε έτσι και εισβάλουν οι Ρώσοι»

Φ1 ΝΕΑ

Για μία υποβαθμισμένη γειτονιά κάνει λόγο ο Χρήστος Παπαδόπουλος, υπεύθυνος του καταστήματος The Mayor, μιλώντας στη «δημοκρατία», και προσθέτει ότι η περιοχή έχει ερημώσει. «Δεν υπάρχει πλέον περατζάδα, η πλατεία έχει υποβαθμιστεί, δεν ήταν έτσι το Κολωνάκι. Ακούμε μονίμως έναΝ θόρυβο από τα έργα, φορτηγά μπαίνουν βγαίνουν από νωρίς. Ανοίγουμε το πρωί το μαγαζί και η εικόνα είναι αυτή. Ελπίζω να κρατήσουν τα έργα λιγότερο -αν και δύσκολο- και όχι οκτώ χρόνια, όπως λένε, γιατί δεν είναι κατάσταση αυτή. Κόβουν τα δέντρα, δεν τα μεταφυτεύουν, εμείς αν κόψουμε ένα δέντρο, θα έρθουν όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες για να έχουμε κυρώσεις -που είναι και το απόλυτα λογικό- και εκείνοι έκοψαν ολόκληρο δάσος!» είπε. Σε ερώτηση αν είχαν κάποια ενημέρωση για όσα θα ακολουθήσουν, ο κ. Παπαδόπουλος εξήγησε ότι δεν τους λένε απολύτως τίποτα για τα έργα. «Αλλά και εμείς τι να κάνουμε; Δεν μπορούμε να κάνουμε απολύτως τίποτα, απλά παρακολουθούμε» κατέληξε.

«Δεν πρέπει να υπάρξει άλλη δενδροκτονία στον πνεύμονα της πόλης»

Η «δημοκρατία» μίλησε και με την επικεφαλής Αντιμετώπισης Αστικής Υπερθέρμανσης στον Δήμο Αθηναίων Ελένη Μυριβήλη, η οποία έθιξε το ζήτημα της κοπής των δέντρων και της εξαφάνισης ακόμη ενός πνεύμονα πρασίνου από την πόλη, κάνοντας σαφές πως δεν πρέπει να υπάρξει άλλη δενδροκτονία.

«Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα ότι κόβονται τα δέντρα και αποτελεί προβληματισμό και της δημοτικής Αρχής και του Δήμου Αθηναίων. Σίγουρα έχουν γίνει οι απαραίτητες διαδικασίες, με σκοπό να διαπιστωθεί ποια δέντρα μπορούν να μεταφυτευτούν και ποια όχι, γιατί προφανώς δεν είναι εφικτό να μεταφυτευτούν όλα. Εχω απόλυτη εμπιστοσύνη στον Δήμο Αθηναίων και σε όσους γεωπόνους έχουν αναλάβει τις κινήσεις αυτές» δήλωσε η κ. Μυριβήλη.

Η επικεφαλής Αντιμετώπισης της Αστικής Υπερθέρμανσης του δήμου συγκρίνει τους δικούς μας σταθμούς μετρό με αυτούς του εξωτερικού, που συνδυάζουν στις εγκαταστάσεις τους το μοντέρνο στοιχείο και το πράσινο: «Στο εξωτερικό οι σταθμοί του μετρό είναι κάτω από τους δρόμους και όχι κάτω από τις πλατείες. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω γιατί στην Ελλάδα το μετρό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την πλατεία. Δεν θα έπρεπε να μπαίνουμε στη διαδικασία να διαλέξουμε ή πράσινο ή μετρό. Θα έπρεπε να τα έχουμε και τα δύο μαζί».

Η επικεφαλής Αντιμετώπισης Αστικής Υπερθέρμανσης στον Δήμο Αθηναίων επισημαίνει ότι η αντικατάσταση των δέντρων από τις εγκαταστάσεις του μετρό έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην κρίση που αντιμετωπίζουμε. «Χάνουμε έναν δυνατό σύμμαχο στη μάχη με την κλιματική αλλαγή και αυτός είναι το πράσινο. Η μεγαλύτερή μου αγωνία είναι να γίνουν σωστά τα σχέδια, ούτως ώστε, όταν πλέον φτιαχτεί ο σταθμός, να έχει πολλά και μεγάλα δέντρα. Δηλαδή, να γίνει σωστά ο σχεδιασμός από την αρχή, να μπουν σωστά οι πλάκες προκειμένου να αντέξουν το χώμα, το οποίο με τη σειρά του θα επιτρέπει τα μεγάλα δέντρα. Για να καταλάβετε, χρειάζονται τουλάχιστον οκτώ μέτρα χώμα για να μπουν μεγάλα δέντρα στον σταθμό. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα, ώστε να μην τίθεται θέμα δενδροκτονίας» κατέληξε.

[/expander_maker]



Επιστροφή στο trelokouneli.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα