Υπόθεση Γλυφάδας: «Πολύ έντονη ανησυχία, είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν το ξέρουν» - celebs.gr

Breaking

Υπόθεση Γλυφάδας: «Πολύ έντονη ανησυχία, είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν το ξέρουν»


 Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες της ΕΛΑΣ, προκειμένου οι έμπειροι αξιωματικοί να καταφέρουν να φτάσουν στα ίχνη των παιδιών, που ενεπλάκησαν με οποιονδήποτε τρόπο στη βάναυση επίθεση σε βάρος της 14χρονης μαθήτριας, στη Γλυφάδα.

Παράλληλα, ένας ατέρμονος πόλεμος έχει στηθεί στα social media ανάμεσα σε ανηλίκους που τοποθετούνται και σχολιάζουν την υπόθεση στο TikTok. Είναι χαρακτηριστικό ότι αμέτρητοι μαθητές αναζητούν τις δράστιδες και μάλιστα κοινοποιούν τα στοιχεία τους, με σκοπό να κινητοποιήσουν κι άλλα παιδιά.

«Υπάρχει μια πολύ έντονη ανησυχία», αναφέρει ο Γιώργος Ντούτσουλης, πρόεδρος της ένωσης συλλόγων γονέων – κηδεμόνων Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης και συνεχίζει: «Από την ημέρα που έχει γίνει αυτό το συμβάν έχουμε μιλήσει με πολλούς γονείς. Βγαίνει πάρα πολύ κουτσομπολιό για αυτήν την υπόθεση και πολλές λάθος πληροφορίες ως προς τα πρόσωπα τα οποία εμπλέκονται σε αυτό το συμβάν, με αποτέλεσμα να δίνονται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ονόματα παιδιών με τηλέφωνα και διευθύνσεις τα οποία δεν εμπλέκονται».

Ο ίδιος εκφράζει την πεποίθηση πως θα έπρεπε η Πολιτεία να παρέμβει και να αρχίσει να ελέγχει, διότι είναι πάρα πολύ εύκολο να βγει εκτός ελέγχου η κατάσταση. «Ένας γονέας προφανώς και δεν μπορεί να ελέγξει τα social media αλλά η ευθύνη ανήκει στους γονείς», λέει ο ίδιος και συμπληρώνει:

«Η Ένωση δεν επεμβαίνει αν δεν δοθεί η πληροφορία. Δεν ξέρουμε τίποτα, δουλεύουμε βάσει πληροφοριών. Η πληροφορία για το συγκεκριμένο συμβάν έγινε όταν ο πατέρας της κοπέλας αποφάσισε να μιλήσει. Τότε και εμείς κινητοποιηθήκαμε. Το στοιχείο που διαφοροποιεί αυτήν την περίπτωση από άλλες περιπτώσεις είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση βγήκε ο πατέρας ονομαστικά και κατήγγειλε το περιστατικό. Δεν υπάρχει αδιαφορία, υπάρχει φόβος. Είναι ανόητο να πιστεύουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν το ξέρουν, δεν μπορώ να το δεχτώ».

«Υπάρχει πρόβλημα»

Από την πλευρά του, ο επίτιμος πρόεδρος της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων Ν/Α Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης κάνει σαφές πως υπάρχει πρόβλημα.

«Τώρα εσείς αν θέλετε να πείτε ότι όλα είναι καλά γιατί νομίζετε ότι δυσφημείται εκεί η περιοχή, κάνετε πολύ μεγάλο λάθος γιατί έτσι δε θα δείτε το πρόβλημα. Πήγα σε περιστατικό που μια ομάδα ανηλίκων επιτέθηκε σε ομάδα ΔΙ.ΑΣ και όταν επιτίθονται σε ομάδα ΔΙ.ΑΣ σημαίνει ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιτεθούν σε οποιονδήποτε πολίτη. Στην Αργυρούπολη, στο τμήμα Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, στο τμήμα της Γλυφάδας συνέχεια περιστατικά με παιδιά. Υπάρχει πρόβλημα», σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Βασική συνιστώσα η επιρροή των μεσών κοινωνικής δικτύωσης»

Την ίδια ώρα, ειδικοί αναλύουν την υπόθεση, εξηγώντας πως δεν υπάρχει ο μηχανισμός, ώστε να αντιμετωπίζονται σωστά τέτοια περιστατικά στα σχολεία.

«Έστω και το παιδί μου μια φορά έχει εκφοβιστεί στο σχολείο, πάει ο γονέας στο σχολείο, λέει έγινε το εν λόγω συμβάν. Άντε να ενημερωθεί στην καλύτερη περίπτωση ο σύλλογος γονέων και μετά επαναλαμβάνεται και επαναλαμβάνεται. Δεν υπάρχει ο μηχανισμός και πολλές φορές και οι εκπαιδευτικοί δεν ξέρουν και πώς να το αντιμετωπίσουν», εξηγεί η δρ. ψηφιακής εγκληματολογίας Κέλλυ Ιωάννου και συνεχίζει:

«Σίγουρα παίζουν ρόλο τα πρότυπα αλλά αυτό το οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψιν ως βασική συνιστώσα εδώ είναι και η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όταν βγήκε αυτό το θέμα μίλησα για στρατολόγηση και συμμορίες».

Αλλά και ο ψυχίατρος Δημήτρης Παπαδημητριάδης, τονίζει πως ζητάμε από τα παιδιά να συμμορφώνονται με κανόνες χωρίς να τους διδάσκουμε τις αξίες που διέπουν τους κανόνες. «Αν αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε τα παιδιά ως δυνητικούς εγκληματίες, νομίζω ότι θα το χάσουμε τελείως αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε. Η παραβατικότητα των ανηλίκων δεν είναι ζήτημα κακής φύσης, είναι αποτέλεσμα κοινωνικών και εκπαιδευτικών αποτυχιών», επισημαίνει και καταλήγει:

«Ζητάμε από τα παιδιά να συμμορφώνονται με κανόνες χωρίς να τους διδάσκουμε τις αξίες που διέπουν τους κανόνες, χωρίς να τους προσφέρουμε την ευκαιρία της επανόρθωσης. Η εφηβεία είναι περίοδος αναζήτησης ταυτότητας και φυσικής εναντίωσης. Τα παιδιά νιώθουν αβέβαια, είναι πιεσμένα. Τα παιδιά καταφεύγουν σε βίαιες συμπεριφορές γιατί θέλουν να εκτονωθούν ή να νιώσουν αποδεκτά. Οι τιμωρίες είναι σκόπιμες γιατί αποκαθιστούν λίγο την τάξη προσωρινά αλλά δε λύνουν το πρόβλημα σε βάθος».