
Συχνά, οι επιβάτες παρατηρούν ότι τα αεροπλάνα δέχονται ένα ψεκασμό νερού πριν από την απογείωσή τους, ωστόσο η σκοπιμότητα αυτής της διαδικασίας αποδεικνύεται πιο συμβολική παρά πρακτική.
Μπορεί κανείς εύλογα να συνδέσει την κατασκευή αυτή με έναν τελευταίο καθαρισμό πριν από την πτήση, αλλά στην πραγματικότητα το ψέκασμα έχει μια διαφορετική διάσταση: είναι μέρος μιας τελετής γεμάτης συμβολισμό.
Ο «υδροχαιρετισμός» (water salute) αποτελεί μια εορταστική διαδικασία που περιλαμβάνει δύο πυροσβεστικά οχήματα να ψεκάζουν το αεροπλάνο, ένα έθιμο που θυμίζει τους ναυτικούς χαιρετισμούς για τα πλοία. Αυτή η πράξη χρησιμοποιείται σε ιδιαίτερες περιστάσεις για να τιμήσει γεγονότα όπως πτήσεις-ορόσημα ή την αποστρατεία ενός πιλότου, σύμφωνα με το Simple Flying.
Επιπλέον, ο «υδροχαιρετισμός» μπορεί να πραγματοποιηθεί για να γιορτάσει την πρώτη ή τελευταία πτήση μιας αεροπορικής εταιρείας σε έναν προορισμό ή να τιμήσει στρατιωτικά προσωπικό και τη μνήμη πεσόντων στρατιωτών.
Η προέλευση αυτής της παράδοσης φαίνεται να είναι από τη ναυτιλία, όπου πυροσβεστικά πλοία σχημάτιζαν καμάρες νερού για να καλωσορίσουν νέα πλοία στην πλεύση τους. Όταν τα αεροπλάνα εισέβαλαν στον τομέα των μεταφορών, το έθιμο αυτό υιοθετήθηκε από τη βιομηχανία αεροπορίας, όπως αναφέρεται στο Αεροδρόμιο Schiphol.
Σύμφωνα με το Simple Flying, η πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση «υδροχαιρετισμού» έγινε τη δεκαετία του 1990 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Salt Lake City, προς τιμήν ενός πιλότου της Delta Airlines που αποχώρησε από την υπηρεσία.
Είναι σημαντικό να απαλλαγούμε από την παρανόηση ότι ο «υδροχαιρετισμός» σχετίζεται με την αποπάγωση (ground deicing), μια κοινή διαδικασία που περιλαμβάνει την εφαρμογή υγρών για να καθαρίσουν τα αεροσκάφη από τον πάγο πριν από την απογείωση. Συνήθως, οι επιβάτες μπορεί να έχουν βιώσει αυτή την εργασίας σε ψυχρές καιρικές συνθήκες.
Ένα άλλο φαινόμενο που προκαλεί ανησυχία είναι ο λεγόμενος «μπλε πάγος». Αυτή η ιδιαίτερη κατάσταση συμβαίνει όταν κομμάτια απόβλητων τουαλέτας αποδεσμεύονται κατά τη διάρκεια της πτήσης, προκαλώντας περιστατικά ζημιάς ή τραυματισμούς.
Ο όρος «μπλε πάγος» αναφέρεται σε απόβλητα που διαφεύγουν από το σύστημα τουαλέτας του αεροσκάφους και παγώνουν σε υψηλές altitudes όπου η θερμοκρασία φτάνει κάτω από τους –60 βαθμούς Κελσίου. Ενδεχομένως, κατά τη διάρκεια της πτώσης, μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος, προκαλώντας μάλιστα και επικίνδυνες καταστάσεις.
Παρά το γεγονός ότι τα σύγχρονα συστήματα αποβλήτων είναι σχεδιασμένα να είναι απολύτως σφραγισμένα, ενδέχεται να προκύψουν μη αναμενόμενες διαρροές από μικρές ρωγμές ή ελαττωματικές σφραγίδες.
Τα περιστατικά αυτά, αν και σπάνια, είναι πιο συνηθισμένα απ’ ό,τι πολλοί πιστεύουν. Ειδικοί από την Brookfield Aviation τα χαρακτηρίζουν ως «έναν από τους πραγματικούς κινδύνους της σύγχρονης αεροπορίας».
ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ






