Η Tesla αντιμετωπίζει μια ομαδική αγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου υποστηρίζεται ότι αυξάνει τις ενδείξεις των χιλιομέτρων στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, επιταχύνοντας την ημερομηνία λήξης της εγγύησης. Η ενέργεια αυτή υποτίθεται ότι έχει στόχο τη μείωση των εξόδων για πιθανές επισκευές από τη στιγμή που η εγγύηση λήγει νωρίτερα.
Ανάμεσα στους ενάγοντες βρίσκεται η Νάιρι Χίντον, η οποία αναφέρει ότι οι χιλιομετρητές των Tesla δεν αποτυπώνουν τη διανυθείσα απόσταση, αλλά την κατανάλωση ενέργειας, τη συμπεριφορά του οδηγού και τους «προγνωστικούς αλγόριθμους». Η Χίντον, κάτοικος Λος Άντζελες, ισχυρίζεται ότι το μοντέλο Y που αγόρασε το Δεκέμβριο του 2022 με 36.772 μίλια έδειχνε τουλάχιστον 15% περισσότερα χιλιόμετρα από όσα πραγματικά είχε διανύσει, χρησιμοποιώντας ως συγκριτικά στοιχεία τα υπόλοιπα οχήματά της.
Αναφέρει, μάλιστα, ότι το Tesla της κατέγραφε 72 μίλια ημερησίως, ενώ η πραγματική χρήση ήταν το πολύ 20 μίλια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να λήξει η βασική εγγύηση των 50.000 μιλίων νωρίτερα από τον προγραμματισμένο χρόνο, γεγονός που την υποχρέωσε να πληρώσει $10.000 για επισκευές ανάρτησης, ποσό που πίστευε ότι θα έπρεπε να καλυφθεί από την εταιρεία.
«Συνδέοντας όρια εγγύησης και ανώτατα όρια διανυθέντων χιλιομέτρων με φουσκωμένες τις ενδείξεις του χιλιομετρητή, η Tesla μειώνει τις υποχρεώσεις εγγύησης και υποχρεώνει τους καταναλωτές να αγοράζουν εκτεταμένες εγγυήσεις πρόωρα», αναφέρεται στην αγωγή.
Όσον αφορά την απάντηση της Tesla, δεν έχει δοθεί σχόλιο από την εταιρεία ή τον νομικό της εκπρόσωπο στην αίτηση της Reuters, αν και διαψεύδουν τους κύριους ισχυρισμούς της αγωγής. Η εταιρεία, που εδρεύει στο Όστιν του Τέξας, δεν διαθέτει τμήμα τύπου.
Από τα δικαστικά έγγραφα προκύπτει ότι η αγωγή ενδέχεται να αφορά περισσότερο από 1 εκατομμύριο οχήματα.