
Ο θάνατος κατά τη διάρκεια μιας πτήσης αποτελεί μια από τις πιο συνταρακτικές και δύσκολες καταστάσεις, τόσο για τους επιβάτες όσο και για το πλήρωμα, με ένα αυστηρό πρωτόκολλο που είναι άγνωστο στους περισσότερους.
Οι αεροσυνοδοί εκπαιδεύονται ώστε να αντιμετωπίσουν κάθε πιθανό ανώμαλο σενάριο, από απλές αναταράξεις μέχρι σοβαρές ιατρικές ανάγκες. Ωστόσο, υπάρχει μια κατάσταση που όλοι αποφεύγουν, ανεξάρτητα από την εμπειρία τους: ο θάνατος επιβάτη εν πτήσει, σε ύψος χιλιάδων μέτρων.
Αυτή η ανησυχητική ερώτηση προκαλεί άγχος: Ποια είναι η διαδικασία όταν κάποιος πεθάνει στα 40.000 πόδια; Πώς αντιδρά το πλήρωμα και ποιο είναι το προαναγγελθέν πρωτόκολλο; Η επικέντρωση στο θέμα αναζωπυρώθηκε πρόσφατα, ύστερα από ένα περιστατικό όπου μια οικογένεια στην Βρετανία ταξίδεψε με τη νεκρή γιαγιά τους, ισχυριζόμενη πως απλώς κοιμόταν.
Ο πρώην αεροσυνοδός Jay Robert χαρακτηρίζει τον θάνατο εν πτήσει ως μία από τις πιο αγχωτικές καταστάσεις για το πλήρωμα του αεροσκάφους. Όπως εξηγεί, συνήθως προηγείται σοβαρό ιατρικό επεισόδιο, το οποίο προκαλεί έντονη ανησυχία.
Όταν το συμβάν καταλήγει σε θάνατο, η εμπειρία είναι τραυματική για όλους τους εμπλεκόμενους, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για νέο άνθρωπο. Ο Jay αναλύει ότι οι πιθανότητες το πλήρωμα να βρεθεί αντιμέτωπο με τέτοια γεγονότα αυξάνονται στις πτήσεις μεγάλης διάρκειας και στα αεροσκάφη που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις.
Ο λόγος είναι απλός: περισσότεροι επιβάτες, λιγότερες επιλογές για άμεση εκτροπή και πολλές ώρες σε πτήση, που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες για την υγεία ορισμένων επιβατών.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αναπτύξει αναλυτικές διαδικασίες για αυτές τις περιπτώσεις, τηρώντας τους διεθνείς κανονισμούς αεροπορίας. Παρόλο που οι λεπτομέρειες του πρωτοκόλλου ποικίλλουν από εταιρεία σε εταιρεία, τα βασικά βήματα είναι παρόμοια.
Το πλήρωμα παρέχει πρώτες βοήθειες και καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, χρησιμοποιεί απινιδωτή αν χρειαστεί και ενημερώνει άμεσα τους πιλότους. Ταυτόχρονα, επικοινωνεί με γιατρούς μέσω ειδικών υπηρεσιών τηλεϊατρικής.
Ο κυβερνήτης, σε συνεργασία με το κέντρο επιχειρήσεων της αεροπορικής εταιρείας, θα αποφασίσει αν το αεροσκάφος θα συνεχίσει προς τον προορισμό ή αν θα εκτραπεί.
Δυστυχώς, δεν είναι πάντα εφικτό να σωθούν όλοι.
Η πρώην αεροσυνοδός Sheen Marie, μέσω TikTok, εξήγησε ποια διαδικασία ακολουθείται όταν ένας επιβάτης καταλήγει σε πτήση και δεν μπορεί να σωθεί. Σε αυτή την περίπτωση, το αεροπλάνο συνήθως συνεχίζει προς τον προορισμό του.
Όπου είναι εφικτό, η σορός τοποθετείται σε άδειες θέσεις και καλύπτεται με κουβέρτα. Οι υπόλοιποι επιβάτες δεν προειδοποιούνται άμεσα και αποβιβάζονται όπως κανονικά, πριν από την άφιξη του ιατρικού προσωπικού.
Σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, όπου δεν υπάρχει άμεση δυνατότητα προσγείωσης, το πτώμα φύλαξε μέχρι την άφιξη. Ορισμένα αεροσκάφη διαθέτουν ειδικούς σάκους για τις σορούς, με κανόνα να παραμένει ανοιχτό το τμήμα του κεφαλιού, καθώς μόνο ένας γιατρός έχει τη δυνατότητα να πιστοποιήσει τον θάνατο.
Ο δρ Πάουλο Άλβες, ιατρικός διευθυντής της MedAire, επισημαίνει ότι η προτεραιότητα είναι η διατήρηση του σεβασμού προς τον εκλιπόντα και η ευαισθησία προς τους υπόλοιπους επιβάτες. Εάν δεν είναι δυνατόν να μετακινηθεί η σορός, αυτή παραμένει στο κάθισμά της, δεμένη με τη ζώνη ασφαλείας.
Το θέμα ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά τη μαρτυρία ενός ζευγαριού από την Αυστραλία, το οποίο ανέφερε πως αναγκάστηκε να καθίσει δίπλα σε μια νεκρή γυναίκα για αρκετές ώρες σε πτήση από τη Μελβούρνη προς τη Βενετία.
Η γυναίκα κατέρρευσε στον διάδρομο μετά την έξοδο της από την τουαλέτα και, παρά τις προσπάθειες του πληρώματος, δεν κατάφερε να συνέλθει. Η μεταφορά της αποδείχθηκε αδύνατη λόγω του μεγέθους της και τελικά τοποθετήθηκε σε κενή θέση δίπλα στο ζευγάρι, καλυμμένη με κουβέρτες, μέχρι την προσγείωση.
Η σύζυγος, που ήδη είχε δυσκολία με τις πτήσεις, βίωσε μία πραγματικά σκληρή εμπειρία. Ένα περιστατικό που δείχνει την επικινδυνότητα της κατάστασης όταν η ζωή και ο θάνατος βρίσκονται σε επαφή στα 40.000 πόδια.
ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ


