website free tracking Το ψηφιακό τέχνασμα που εξαλείφει τα τάνκερ του Σκοτεινού Στόλου | Celebs.gr

Το ψηφιακό τέχνασμα που εξαλείφει τα τάνκερ του Σκοτεινού Στόλου

TV & MEDIA16 Δεκεμβρίου, 2025206 Views

Η πρόσφατη κατάσχεση ενός πετρελαιοφόρου από τις Ηνωμένες Πολιτείες κοντά στις ακτές της Βενεζουέλας έφερε στο φως τις ανησυχητικές τακτικές που χρησιμοποιούν τα πλοία του “Σκοτεινού Στόλου” για να αποκρύπτουν τις αληθινές τους πορείες. Σύμφωνα με ειδικούς της ναυτιλιακής παρακολούθησης, το συγκεκριμένο σκάφος φέρεται να εφάρμοσε μια κοινή, αλλά εξαιρετικά παραπλανητική τεχνική: την πλαστογράφηση του σήματος AIS.

Αυτή η προκλητική μέθοδος στηρίζεται στην παραποίηση του αυτόματου σήματος αναγνώρισης (AIS), ένα σύστημα που επιβάλλεται διεθνώς και είναι υποχρεωτικό για μεγάλα πλοία, το οποίο αποστέλλει πληροφορίες μέσω ραδιοσυχνοτήτων όπως η θέση και η κατεύθυνση τους. Αντί να εκπέμπει την πραγματική του θέση, ένα πλοίο που πλαστογραφεί το AIS μπορεί να στέλνει μη αληθή δεδομένα, παρουσιάζοντας τον εαυτό του σε εντελώς διαφορετική τοποθεσία.

Το πετρελαιοφόρο που αναλήφθηκε, με ικανότητα μεταφοράς τουλάχιστον 1,1 εκατ. βαρελιών πετρελαίου, είχε ήδη υποστεί κυρώσεις το 2022 για φερόμενο λαθρεμπόριο. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, φερόταν να πλέει υπό σημαία Γουιάνας, ωστόσο η κυβέρνηση της χώρας δήλωσε ότι δεν είχαν εγκρίνει καμία σχετική άδεια. Αν και οι αμερικανικές αρχές δεν έχουν δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την ανίχνευση του σκάφους, στοιχεία από την Windward, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων στον τομέα της ναυτιλίας, το συσχετίζουν με ένα δίκτυο δεξαμενόπλοιων του Σκοτεινού Στόλου που μεταφέρουν πετρέλαιο υπό κυρώσεις χρησιμοποιώντας απατηλές τακτικές όπως ψευδείς σημαίες και παραποίηση σήματος AIS.

YouTube video player

«Η παραποίηση του AIS έχει αποτελέσει εδώ και αρκετό καιρό κομβικό εργαλείο για αυτά τα πλοία ώστε να αποφεύγουν τους ελέγχους», αναφέρει ο Matt Smith, επικεφαλής αναλυτής πετρελαίου στην Kpler. Στην περίπτωση αυτή, το σήμα του πετρελαιοφόρου έδειχνε, το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, ότι βρισκόταν ανοιχτά από τη Γουιάνα. Ωστόσο, οι δορυφορικές εικόνες αποκάλυπταν την αλήθεια: πλέει κοντά στις ακτές της Βενεζουέλας.

«Διαθέτουμε πλέον αρκετά οπτικά δεδομένα για να είμαστε βέβαιοι ότι το πλοίο δεν ήταν στην τοποθεσία που δήλωνε», προσθέτει ο Smith. Εκτός από τις δορυφορικές παρατηρήσεις, οι αρχές και οι αναλυτές αντλούν πληροφορίες από λιμενικούς πράκτορες, ναυλομεσίτες, καταλόγους που καταγράφουν τις αφίξεις και άλλες δικτυώσεις πληροφοριών προκειμένου να χαρτογραφήσουν τις ακριβείς κινήσεις των δεξαμενόπλοιων και των φορτίων τους.

Η TankerTrackers.com, μια εταιρεία που εστιάζει στην παρακολούθηση των παγκόσμιων μεταφορών αργού πετρελαίου, παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο. Μέσω προηγμένης οπτικής παρακολούθησης, η εταιρεία εντοπίζει και αναγνωρίζει χιλιάδες δεξαμενόπλοια παγκοσμίως, έχοντας δημιουργήσει μια μοναδική «οπτική μηχανή αναζήτησης» για την ταχεία αναγνώριση τους. Ο συνιδρυτής της, Samir Madani, εξηγεί ότι η σύγκριση δορυφορικών εικόνων με τα δεδομένα του AIS καθιστά δυνατό τον άμεσο εντοπισμό αναντιστοιχιών. Όταν οι δύο πληροφορίες δεν συμφωνούν, η πλαστογράφηση είναι σχεδόν σίγουρη.

Αν και ορισμένα πλοία επιμένουν να διατηρούν ψηφιακή ανωνυμία, οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία παρακολούθησης κάνουν ολοένα και πιο δύσκολη την επιτυχή εφαρμογή αυτών των τακτικών απόκρυψης. Για τον Σκοτεινό Στόλο, το παιχνίδι της μυστικότητας γίνεται όλο και πιο επικίνδυνο.

ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ

ΠΗΓΗ

Επομενο αρθρο..
Sidebar
μη χασεις
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...